ΤΟ ΕΡΓΟ

Ήρθε η στιγμή να «ενώσουμε τα κομμάτια του παζλ», να δώσουμε στην Αθήνα τη θέση που της αξίζει, ως μια σύγχρονη Μητρόπολη που σέβεται όσους ζουν και εργάζονται σε αυτή. Μια ζωντανή πρωτεύουσα που αξίζει να ερωτευθείς, να γίνεις κομμάτι της, ακόμη και αν είσαι περαστικός από αυτή.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβίωσης και ενοποίησης του ιστορικού κέντρου, που θα δημιουργήσει τον Μεγάλο Περίπατο, με διαδρομές που θα ενώνουν για πρώτη φορά τις ιστορικές γειτονιές της Αθήνας, τους παγκόσμιας εμβέλειας αρχαιολογικούς θησαυρούς της και θα φέρει την πόλη στην υπηρεσία των κατοίκων και των επισκεπτών της, αλλάζοντας την καθημερινότητά τους προς το καλύτερο. Οι ουσιαστικές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό υπολογίζεται ότι θα αποδώσουν περίπου 50.000 τ.μ. ελεύθερου, Δημόσιου χώρου στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας.

Μέγεθος και Τρόπος

Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας ξεχωρίζει ως έργο για δύο βασικούς λόγους. Για το μέγεθος των παρεμβάσεων και των θετικών αλλαγών που φέρνει στην πόλη, αλλά και για τον πρωτόγνωρο τρόπο υλοποίησής του.

Για πρώτη φορά, ένα έργο τόσο μεγάλης εμβέλειας πραγματοποιείται με την συμμετοχή των πολιτών, δημιουργώντας μια συμβιωτική σχέση με τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης. Σε αντίθεση με άλλα τεχνικά έργα, τα οποία σχεδιάζονται, υλοποιούνται και στη συνέχεια παραδίδονται στους πολίτες, ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας θα είναι ορατός ως αναπόσπαστο μέρος του Δημόσιου χώρου, από την πρώτη μέρα που ξεκινά να υλοποιείται.

Τι περιλαμβάνει

Το σύνολο του Περιπάτου, εκτός των διαμορφωμένων οδών Δ. Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου, περιλαμβάνει την διαδρομή Β. Αμαλίας, Β. Όλγας, Ηρώδου Αττικού, Β. Σοφίας, Πανεπιστημίου, Αθηνάς, Μητροπόλεως και Ερμού, καθώς και την περιοχή της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου. Η παρέμβαση θα περιλάβει και την 28ης Οκτωβρίου, από την Ομόνοια μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Σε επόμενο στάδιο θα υλοποιηθεί και η σύνδεση του Κεραμεικού με την Ακαδημία Πλάτωνος, ώστε να συμπεριληφθεί στον Περίπατο και ο συγκεκριμένος, μοναδικός αρχαιολογικός χώρος. Στόχος είναι στην τελική φάση του έργου, η Αθήνα να αποκτήσει τον πιο όμορφο περίπατο της Ευρώπης, με συνολικό μήκος διαδρομής 6,8 χιλιομέτρων.

ΟΜΟΝΟΙΑ
Η νέα πλατεία Ομονοίας αποδώθηκε στην πόλη, αναβαθμίζοντας την αισθητική και ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας για την ευρύτερη περιοχή.
ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Στην πλατεία Συντάγματος το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης.
Πιο συγκεκριμένα η παρέμβαση περιλαμβάνει:
  • 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα
  • 1 νέα λεωφορειολωρίδα
  • 1 λωρίδα στάσεων λεωφορείων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ - ΠΑΤΗΣΙΩΝ
Σχεδιάζεται μεγάλης κλίμακας αναβάθμιση της Πανεπιστημίου με διαπλάτυνση πεζοδρομίων. Προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα και η αισθητική αναβάθμισή της.
Η ανανεωμένη οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ.
Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000 τ.μ. στον δημόσιο χώρο.
Αναδεικνύεται έτσι η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη - Πανεπιστήμιο - Ακαδημία Αθηνών).
Η παρέμβαση θα περιλάβει και την 28ης Οκτωβρίου, από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου, για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
ΠΛΑΚΑ
Η περιοχή της Πλάκας που συνδέει το Μοναστηράκι με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το Θησείο θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ.
Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:
  • Οχήματα μονίμων κατοίκων
  • Ηλεκτροκίνητα
  • έκτακτης ανάγκης
  • τροφοδοσίας
  • απορριμματοφόρα
  • εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
  • όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
  • εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
  • ταξί μετά από κλήση τους
  • Οχήματα που εξυπηρετούν ΑΜΕΑ
  • Οχήματα που εξυπηρετούν Σχολεία και Εκπαιδευτικές δραστηριότητες
  • Οχήματα ταχυμεταφορών και κατ/των εστίασης
Δες εδώ τα δικαιολογητικά που χρειάζεσαι για πρόσβαση στην Πλάκα.
Δες εδώ λεπτομερώς τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την Πλάκα.
ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΟΛΓΑΣ
Το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό Ολυμπίου Διός, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του Τραμ. Η πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας θα δημιουργήσει περισσότερα από 4.000 τ.μ. πολύτιμου, δημόσιου χώρου. Σε όλη την έκτασή της, εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη και ανεμπόδιστη μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία, ενώ υπάρχει σήμανση για τα άτομα με προβλήματα στην όραση.
Ολόκληρη η περιοχή του πεζόδρομου της Βασ. Όλγας θα εμπλουτισθεί με ακόμα πιο πολύ πράσινο. Προβλέπεται να φυτευτούν περισσότερα από 150 νέα δέντρα, πάνω από 5.500 θάμνοι και περίπου 3.500 πολυετή φυτά, δημιουργώντας μια επιπλέον όαση πρασίνου στην καρδιά της πόλης.
ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΤΡΙΓΩΝΟ
Η περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου, θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..
Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:
  • Οχήματα μονίμων κατοίκων
  • Ηλεκτροκίνητα
  • έκτακτης ανάγκης
  • τροφοδοσίας
  • απορριμματοφόρα
  • εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
  • όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
  • εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
  • ταξί μετά από κλήση τους
  • Οχήματα που εξυπηρετούν ΑΜΕΑ
  • Οχήματα που εξυπηρετούν Σχολεία και Εκπαιδευτικές δραστηριότητες
  • Οχήματα ταχυμεταφορών και κατ/των εστίασης
Δες εδώ τα δικαιολογητικά που χρειάζεσαι για πρόσβαση στο Εμπορικό Τρίγωνο.
Δες εδώ λεπτομερώς τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για το Εμπορικό Τρίγωνο.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
Η οδός Μητροπόλεως θα μετατραπεί σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ.
Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:
  • έκτακτης ανάγκης
  • τροφοδοσίας
  • απορριμματοφόρα
  • εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
  • όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
  • εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
  • ταξί μετά από κλήση τους
ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ
Η Ηρώδου Αττικού μετατρέπεται σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ. με πρόσβαση σε αυτή να έχουν μόνο τα οχήματα:
  • Οχήματα μονίμων κατοίκων
  • έκτακτης ανάγκης
  • τροφοδοσίας
  • απορριμματοφόρα
  • εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
  • εξυπηρέτησης κατοίκων
  • υπηρεσιακά αυτοκίνητα
  • ταξί μετά από κλήση τους
Η μετατροπή της Ηρώδου Αττικού σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ. θα αποδώσει περίπου 5.000 τ.μ. στον Δημόσιο χώρο.
Δες εδώ λεπτομερώς τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τα δικαιολογητικά που χρειάζεσαι για την Μητροπόλεως.
ΠΛΑΤΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ - ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ - ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των γύρω περιοχών.
ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ
Σε δεύτερο χρόνο θα υλοποιηθεί η σύνδεση του Περιπάτου με την Ακαδημία Πλάτωνος.